Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبارپیشنهاد سردبیرداخلیویژه

روبیکا و ذره بین از گوگل پلی حذف شدند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بعد از مشخص شدن ماجرای نقض قانون کپی رایت و ساخت صفحات جعلی توسط روبیکا، کاربران بسیاری از طریق شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام اعتراض خود را نشان دادند. اکنون، بر اساس گزارش‌هایی که بدست ما رسیده مشخص شد با توجه به گزارش‌های متعدد کاربران بابت نقض قوانین کپی رایت، این برنامه به همراه موتور جستجوی ذره بین سرانجام از گوگل پلی حذف شدند. در ادامه همراه لیون تک باشید.

این اقدام درحالی اتفاق افتاد که روز گذشته با بالا گرفتن شدت اعتراضات علی سعد، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا اعلام کرد مجوز اپلیکیشن روبیکا به‌ علت تخلفات ترافیکی و درآمدهای غیرقانونی، فعالیت بدون مجوز، نقض قوانین رقابت و استفاده غیرمجاز از اطلاعات شخصی کاربران باطل شده است. البته روبیکا تنها برنامه حذف شده نبود و موتور جستجوی ذره بین نیز بنا به دلایل مشابه حذف شد.

گزارش کاربران کار دست روبیکا داد

در این مدت کاربران بسیار زیادی اپلیکیشن روبیکا و موتور جستجوی ذره بین را به همین دلیل در گوگل پلی گزارش کرده بودند. در نتیجه، با زیاد شدن تعداد گزارش‌ها شاهد این بودیم که این دو برنامه از گوگل پلی حذف شدند. روز گذشته نیز پلیس فتا ضمن ورود به ماجرای روبیکا اعلام کرد آن‌ها در حال پیگیری تخلفات صورت گرفته هستند و نتیجه اقدامات‌شان متعاقباً اعلام خواهد شد.

این اتفاق درحالی رخ داد که طی هفته‌های گذشته صحبت‌هایی راجع به طرح صیانت از فضای مجازی و محدود شدن پهنای باند اینستاگرام مطرح شد. در واقع، بسیاری اعتقاد دارند روبیکا با ساخت صفحات جعلی بدون اجازه افراد قصد دارد تا تعداد کاربران پلتفرم خود را بالا برده تا از این طریق نشان دهد برنامه مذکور جایگزین مناسبی برای مهاجرت از اینستاگرام به روبینو است.

روبیکا در بیانیه اخیر خود گفته بود: «سلب شناسه کاربری بدون کسب اجازه از مالک کانال یا صفحه امکان پذیر نیست. اگر فردی درخواست دارد صفحه او بسته شود، باید در تماس با پشتیبانی این اپلیکیشن احراز هویت و پس از آن صفحه‌اش از دسترس خارج شود.»

سهیل حسینی

گیمر، علاقه مند به تکنولوژی و بازی های ویدئویی

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
تازه
تازه
1 سال قبل

حق و انصاف روبیکا عالی است

حامیان دانشجویی
2 سال قبل

حتی با این شیوه سعی دارند که کاربران را وادار به نصب این اپ بچگانه کنند و ترافیک ورودی را بالا ببرند، ما تحت هیچ شرایطی از پلتفرم های داخلی استفاده نمیکنیم! چرا؟
زیرا که، مثلا، اکثر اپ های داخلی جاسوس افزار هستند و دسترسی به دفترچه تلفن و گالری گوشی را میخواهند وگرنه کار نمیکنند! در وهله دوم ما اعتماد نداریم به سازندگان آنها.
بطور مثال، حتی با اینکه ابرآروان برخی از خدماتش را رایگان میدهد اما ما حاضر شدیم برای برخی از سایت های کوچکمان از سرورهای خارجی استفاده کنیم و هزینه های زیادی هم بپردازیم. بهرحال جواب ما مشخص است ما حاضریم کسب و کار خود را رها کنیم اما به پلتفرم های داخلی کوچ نکنیم!
#تحریم_پلتفرمهای_داخلی
#نه_به_طرح_صیانت

دکمه بازگشت به بالا